Africa twin imin bakım zamanı gelmişti, yağı,yağ filtresi, bujiler değişecekti. Parçaları kendim çeşitli yerlerden temin ettim.
We first undressed my motorcycle now it's naked Africa Twin, it doesn't look like charismatic.
It's a good chance for me to check engine and other parts. "Japan do the best,dude". I couldn't find where did they put the 62 horse :)
Hazır bu kadar soymuşken biraz motoru inceledim. Hani eski bir laf vardır "Japon yapıyor abiii" aynen bende kullandım bu cümleyi :) Hakikatten iyi iş çıkarmışlar. Adamlar o kadarcık yere 62 beygir sığdırmışlar az değil :)
Marked part with red is air filter or we can say lung of motorcycle. We cleaned the air filter. marked part with blue is carburetor.
Kırmızı işaretli yer hava filtresi bölümü diğer bir deyişle motorun akciğeri. Hava filtresini çıkardık, değişmesi gerekiyor ama o parçayı almadığım için eskisini biraz temizleyip geri taktık. Mavi ile işaretli yer ise karbüratör oluyor kendileri.
You can see the place for the spark plugs. There is 4 spark plugs, 2 for per cylinder. I bought the standart ones; brand is NGK and the code is DPR8EA-9. If you want high performance DPR9EA-9 is the best choice for you. Also owner's manual said DPR7EA-9 is best for cold climate. The price of spark plug is between 6TL-15TL (4$-10$). I paid 7 TL(4,5$).
Burda V şeklindeki silindirlerden birinin buji yerlerini görüyorsunuz. Silindir başına iki olmak üzere toplam 4 adet buji var. Ben standart bujilerini aldım; markası NGK ve kodu DPR8EA-9 bu kitapçığında tavsiye edilen buji. Eğer uzun süreli olarak yüksek hızda kullanıyorsanız kitapçık NGK DPR9EA-9 kullanmanızı yazıyor. Ayrıca kitapçık soğuk iklimler için NGK DPR7EA-9 öneriyor (soğuk iklim derken derece belirtmemiş ama). Servisler genelde bir tane buji için 10-15 ytl kadar para istiyor, piyasadan 6 milyona kadar bulabilirsiniz. Bir tanede fiyat farkı önemli olmayabiliyor ama dört tanede biraz fark ediyor :)
Marked part with red is oil filter, you should replace oil filter while replacing oil. You need oil filter clue to replace it, you couldn't do this by your hands. Before connecting oil filter put oil inside of it. You can buy oil filter from any service by paying 17 TL (11$).
Burda yağ filtresini görüyorsunuz, her yağ değişiminde yağ filtrenizide değiştirmeniz gerekiyor. Vida gibi döndürerek çıkarıyorsunuz ama öyle elinizle döndüremezsiniz filtreyi kavrayacak genişlikte kerpeten tarzı bir şey olması lazım. Yeni filtreyi takmadan önce içini yeni koyacağınız yağ ile dolduruyosunuz. Filtreyi servisten 17 ytl ye temin edebilirsiniz.
You can deplete the oil by taking out the cork that marked with red on the picture. Normally you need 2.6 liter oil. I bought 3 liter Shell Advance SX4, I paid 12.5TL (8$) for per liter. You can find the details about the oil below:
Shell Advance SX4
10W-40, 15W-40, 15W-50 20W-50 premium mineral 4-stroke motorcycle engine oil
*Shell Advance SX4 is a unique premium quality engine and gearbox lubricant based on a high viscosity index mineral oil. Exclusively designed for 4-stroke bikes it gives very good protection, cleanliness and reliability for the engine and for the wet clutch and gearbox, keeping engines cleaner for longer
*It is suitable for modern, touring, seasoned and classic bikes and for bikers who depend on their bikes for everyday use
*Specially formulated to fight oil deposits, keeps the engine and gearbox clean and provide excellent oil film strength against metal-to-metal contact
*Keeps engines cooler and cleaner for longer, improving engine life
*Formulated for superior protection for incorporated gearboxes, preventing wet clutch slipping
*Available in different viscosity grades to meet the various climatic challenges from cold winters to hot summers
*A premium mineral oil exceeding the requirements of international specification API - SL and meets JASO MA and all motorcycle manufacturers
*Shell Advance SX4 is a unique premium quality engine and gearbox lubricant based on a high viscosity index mineral oil. Exclusively designed for 4-stroke bikes it gives very good protection, cleanliness and reliability for the engine and for the wet clutch and gearbox, keeping engines cleaner for longer
*It is suitable for modern, touring, seasoned and classic bikes and for bikers who depend on their bikes for everyday use
*Specially formulated to fight oil deposits, keeps the engine and gearbox clean and provide excellent oil film strength against metal-to-metal contact
*Keeps engines cooler and cleaner for longer, improving engine life
*Formulated for superior protection for incorporated gearboxes, preventing wet clutch slipping
*Available in different viscosity grades to meet the various climatic challenges from cold winters to hot summers
*A premium mineral oil exceeding the requirements of international specification API - SL and meets JASO MA and all motorcycle manufacturers
Bu resimde kırmızı ile işaretli yer "yağ tıpası".Bu tıpayı çıkararak bütün yağı burdan boşaltabilirsiniz. Africa Twin 2.6 litre yağ alır. Üç litre Shell Advance SX 4 kullanıldı, litresi 12.5 ytl. Yağın özellikleri aşağıdadır;
MİNERAL BAZLI
Motosikletlerini her gün kullanan, modern, touring, mevsimlik veya klasik motorları için çok iyi motor koruması, güvenilirlik ve temizlik arayanlar için.
15W-50 – Mineral bazlı 4 zamanlı motosiklet yağı
Shell Advance SX4 yüksek viskozite endeksine sahip mineral bazyağlardan üretilmiş olan kaliteli bir motosiklet ve dişli yağıdır. Sadece 4 zamanlı motorlar için geliştirilmiş olup, motosikletinizin hem motoruna hem de dişli ve vites kutusuna üstün koruma, temizlik ve güvenilirlik sağlar. Motorunuzu daha uzun süre daha temiz tutar.
Motosikletlerini her gün kullanan modern, touring, mevsimlik veya klasik motor sürücüleri için uygundur.
Tortularla savaşarak, motorun rahat çalışmasını sağlamak üzere özel olarak geliştirilmiştir.
Motoru ve vites kutusunu temiz tutar, metal metale sürtünmelere karşı olağanüstü güçte bir film tabakası oluşturur.
Motorunuzu soğutur ve daha uzun süre temiz tutar, motorunuzun ömrüne ömür katar.
15W50 viskozitesiyle Türkiye’nin her bölgesindeki iklim koşullarında en soğuk kış şartlarından en sıcak yaz koşullarına kadar rahatlıkla kullanılır.
API – SL uluslar arası standarlarının gereksinimlerini aşar; tüm motosiklet üreticilerinin onaylarına sahiptir ve JASO MA gereksinimlerini karşılar.
Motorunuzu soğutur ve daha uzun süre temiz tutar, motorunuzun ömrüne ömür katar.
15W50 viskozitesiyle Türkiye’nin her bölgesindeki iklim koşullarında en soğuk kış şartlarından en sıcak yaz koşullarına kadar rahatlıkla kullanılır.
API – SL uluslar arası standarlarının gereksinimlerini aşar; tüm motosiklet üreticilerinin onaylarına sahiptir ve JASO MA gereksinimlerini karşılar.
THE END of the service...
Bir servis daha böyle sona erdi. En kısa zamanda hava filtresi alınıp değiştirilecek...
2 yorum:
Merhaba ben mustafa.Bende bir afrika twin aldım.Alalı bir hafta oldu. bu DPR8EA-9 bujilerden banada dört adet lazım.şöyle bir araştırma yaptım 20-25 lira tanesi.
Siz piyasada 6 lira demişiniz.
Birde AT nin parçalarını temin edebileceğim adres gösterirmisiniz.
Merhaba Size birşey daha soracağım.Buji konusunda işimi hallettim sağolun.
Şimdide yağ filtresini değiştireceğim ama yetkili servisleri bilmiyorum.
Malum motoru yeni aldığım için bazı bilgi eklsikliklerim var.
Bulunduğum şehir Niğdede bu parçaları bulmak zor oluyor.
Teşekkürler.
Yorum Gönder